Carolien Faling

Veel van mijn werkervaring heb ik op gedaan in het onderwijs. Eerst in het basisonderwijs en later in het hoger beroepsonderwijs. Naast het doceren heb ik ervaring met coaching van studenten en het aanleren van specifieke vaardigheden. 

Het interesseert mij hoe mensen leren en samenwerken. Graag analyseer ik praktijkvraagstukken, vertaal ik die naar praktische oplossingen en ontwerp ik toegepaste leermaterialen. 

Wat mij opvalt is dat veel gericht is op praten en op het frontaal overbrengen van informatie. Veel minder op het doen, het uitproberen en het daadwerkelijk met elkaar zoeken naar nieuwe oplossingen. 

Zelf word ik vaak gevraagd voor mijn creatieve manier van denken en praktische oplossingen. Via MaAkers Producten,  een niche tussen “het kopietje” en “de grote uitgever”, wil ik meer ideeën in praktijk helpen brengen. Ik doe dit door het ontwerpen van visuele producten die aanzetten tot interactie en doen. Meer maken, minder praten!

Kees Jan Snoei

Ik heb veel ervaring in het leiden van grote bouwprojecten voor de overheid. Hierbij heb ik te maken met grote groepen mensen, verschillende belangen en complexe vraagstukken. Door dit werk heb ik gemerkt dat twee dingen heel belangrijk zijn om tot een goed resultaat te komen: een scherpe analyse van het vraagstuk en talenten van mensen goed inzetten. 

Hierdoor ben ik steeds meer geïnteresseerd geraakt in andere manieren van werken die hier op aansluiten. Werkwijzen die laagdrempelig aanzetten tot denken en doen. 

Met MaAkers Producten wil ik mijn analytische en creatieve talenten inzetten om mensen te helpen tot de kern te komen en met andere werkvormen aan de slag te gaan.

In de producten die ik ontwikkel bij MaAkers wil ik, door de juiste combinatie van materialen, kleuren en vormen, de kracht van eenvoud laten zien.